کاخ سفید در اندیشه تجزیه عراق+ تصاویر

کاخ سفید در اندیشه تجزیه عراق+ تصاویر
 
برخی در عراق که از ایالات متحده آمریکا تبعیت می کنند، به دنبال آن هستند که نیروهای مردمی را از صحن معادلات میدانی حذف کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، "حشد الشعبی" یا نیروهای مردمی عراق توانستند از تابستان سال ۲۰۱۴ که عملیات های ضد داعش به صورت جدی کلید خورد، گام های مهمی برای مبارزه با داعش بردارند.

**کارنامه درخشان "حشد الشعبی" در مبارزه با داعش

"حشد الشعبی" کارنامه درخشانی برای مبارزه با داعش بر جای گذاشته و به ائتلاف بین المللی ضد داعش نشان دادند که آن ها گامی در راستای آزادسازی عراق برنداشته اند و مردم عراق تصمیم می گیرند که چگونه با تروریست ها مقابله کنند. 
 
کاخ سفید در اندیشه تجزیه عراق+ تصاویر

از اویل نبرد با داعش ، ارتش و نیروهای مردمی عراق برای تروریسم زدایی از منطقه دست به اقدامات مهمی زدند و در اولین گام "آمرلی" را آزاد کردند و نشان دادند که می توان همه سرزمین های تحت تسلط داعش را پس گرفت. 

در سال 2014  ابتدا "آمرلی"، "سلیمان بیک"، "ضلوعیه" (در شمال و مرکز عراق) و سپس "جلولا" و "سعدیه" در استان "دیالی" و سپس کل این استان آزاد شد و پس از آن عملیات آزادسازی "تکریت" مرکز استان "صلاح‌الدین" از زمستان سال 2015 کلید خورد و این استان به تدریج پاکسازی آن صورت گرفت و البته برای آزادسازی این استان اندکی زمان لازم است.
کاخ سفید در اندیشه تجزیه عراق+ تصاویر

سایت "واکتیو" با انتشار گزارشی مبسوط به بررسی وضع گروه تروریستی داعش تا پایان سال گذشته میلادی پرداخت. در این گزارش آمده است: در ماه های پایانی سال گذشته میلادی گروه تروریستی داعش شهرها و برخی از سرکردگان و نیز یکی از منابع اصلی درآمد خود را از دست داد. ولی آیا اینها برای جلوگیری از گسترش جهانی این گروه تروریستی  کافی است؟

این سایت ادامه داد: بخشی از جاذبه این گروه اکنون رنگ باخته و صدها تن در توییتر به صراحت  "ابوبکر بغدادی"  را به تمسخر گرفتند؛ چرا که بر پایه گزارش ها این سرکرده گروه داعش رژیم اشغالگر را تهدید کرده و از مسلمانان خواسته بود تا به سازمان تروریستی او بپیوندند که البته این درخواست با استقبال آنچنانی مواجه نشد.

البته اخیرا نیروهای مردمی عراق با برخی فتنه انگیزی ها مواجه شدند و لذا این اقدامات در راستای تخریب "حشد الشعبی" انجام شده است. البته مردم عراق و نیروهای مسلح این کشور "حشد الشعبی" را یک نیروی کارآزموده و مثبت می دانند که با تروریست ها مقابله می کند. 

اما باتوجه به عملیات  قریب الوقوع "آزاد سازی موصل" ، برخی زمزمه ها درباره حضور یا عدم حضور نیروهای حشد در عملیات پاکسازی مرکز استان "نینوا" به گوش می رسد که جای تامل دارد. 



**نقش حشد الشعبی در عملیات آزادسازی "تکریت" و "رمادی" 

برخی در عراق که از ایالات متحده آمریکا تبعیت می کنند، به دنبال آن هستند که  نیروهای مردمی را از صحن معادلات میدانی حذف کنند و این در حالی است که این "حشد الشعبی"  بود که در ماه مارس سال 2015 به ارتش عراق برای آزاد سازی مرکز استان "صلاح الدین" کمک کرد و در عملیات پاکسازی "رمادی" نیز نقش مهمی ایفا نمود. 

یک منبع آگاه در حشدالشعبی  درباره اینکه آیا "کتائب امام علی (ع) در عملیات آزاد سازی موصل شرکت می کند، اظهار داشت: گردان های امام علی(ع) در عملیات موصل شرکت خواهند کرد. 

"احمد الاسدی"  سخنگوی حشد الشعبی از موافقت "حیدرالعبادی" فرمانده کل نیروهای مسلح عراقی  برای مشارکت در عملیات بزرگ  ازاد سازی موصل خبر داد.  وی ادامه داد:حشدالشعبی از نیروهای مسلح و پیشگام عراق است که این موضوع برای فرمانده کل نیروهای مسلح عراق و فرمانده کل قوا اشکار است.  سخنگوی "حشدالشعبی" با اشاره به اینکه نیروهای مردمی در عملیات ازادسازی "موصل" شرکت خواهد کرد گفت:  "حشدالشعبی" قابلیت ان را دارد که در هر عملیاتی شرکت کند. 

کاخ سفید در اندیشه تجزیه عراق+ تصاویر
 
الاسدی یاداور شد:هیچ کس اجازه ندارد که شهروند عراقی را که می خواهد برای دفاع از وطنش  گام بردارد را منع کند. .وی در پایان خاطرنشان کرد: بی شک "حشد الشعبی" از پیشگامان نیروهای مسلح عراق برای ازادسازی "موصل" خواهد بود.  

 "جواد العطار نماینده سابق مجلس ملی عراق؛ درباره ساز و کار شرکت "حشد الشعبی" در عملیات آزاد سازی "موصل" گفت: اجازه شرکت نیروهای "حشدالشعبی" دست "حیدرالعبادی" است.  وی ادامه داد: مردم و قوای مسلح اصرار  دارند حشدالشعبی در عملیات ازادسازی موصل شرکت کند.   نماینده سابق مجلس ملی عراق خاطرنشان کرد: هر عراقی برای ازاد سازی خاک کشورش وظیفه دارد هرکاری لازم است انجام دهد. 
کاخ سفید در اندیشه تجزیه عراق+ تصاویر

**حیدر العبادی موافق حضور "حشد الشعبی" در عملیات "آزادسازی موصل"/"کاخ سفید" در اندیشه "تجزیه عراق" 

البته "حیدر العبادی" موافق حضور نیروهای حشد الشعبی در عملیات آزاد سازی "موصل" بوده؛ اما این ایالات متحده آمریکاست که به هیچ عنوان دوست ندارد نیروهای مردمی در کنار ارتش عراق با تروریسم بجنگد و البته مردم با نیروهای مردمی موافقند. 

آمریکایی ها به دنبال آن هستند که با کنار زدن نیروهای مردمی عراق از صحنه عملیات آزاد سازی "موصل" مقدمات تجزیه این کشور را فراهم کنند که البته قطعا مردم عراق، نیروهای مسلح این کشور و "حشد الشعبی" اجازه این کار را به "کاخ سفید" نخواهند داد. 

ایالات متحده آمریکا در جنگ با داعش صداقت کافی ندارد و بارها به این گروه تروریستی در استان های "دیالی" و "صلاح الدین" و "موصل" کمک کرده و این موضوع نشان می دهد آن ها اهداف خاصی را در عراق دنبال می کنند. 




:: موضوعات مرتبط: اخبار و سیاست , ,
:: برچسب‌ها: تجزیه عراق ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : شنبه 22 اسفند 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: